هوآکاچینا (Huacachina)

هوآکاچینا (Huacachina) هوآکاچینا در نزدیکی آیکا قرار دارد و شهری کوچک است که توسط دریاچه طبیعی کوچک و تپه های شنی احاطه شده است. بزرگترین تفریح در هوآکاچینا که بسیار جذاب است ، درشکه سواری بر روی شن و ماسه ها می باشد.

ماچو پیچو Machu Picchu

ماچو پیچو Machu Picchu به عنوان محبوب ترین جاذبه توریستی پرو و ​​یکی از معروف ترین مکان های تاریخی می باشد. همچنین یکی از عجایب هفتگانه جهان نیز می باشد که با دیدن آن به زیباییش پی خواهید برد . در آنجا دره ای به نام اروبامبا وجود دارد که می توان شهر گمشده ی اینکاها را دید . گردشگران میتوانند ماچو پیکو را کاوش کنند و ساختمانهایی را که به خوبی حفظ شده اند شامل خانه ها، معابد، چشمه ها و حمام ها و تراس های کشاورزی و سیستم آبیاری آن زمان را مشاهده کنند.

پترا

پترا یکی از عجایب هفت‌گانه جدید جهان است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. این شهر در کشور اردن واقع شده و بناهای آن به‌گونه‌ای هستند که باور کردن ساخت آن‌ها توسط مردم عادی با ابزارهای معمولی، بسیار سخت است. شهر پترا، محل زندگی نبطی‌ها به‌مدت بیش از ۲۰۰ سال بوده و پیشرفت آن هم نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی مناسب حاکمان پترا است. شهر پترا دارای جاذبه‌های مختلفی است؛ اما قصر البنت را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بناها عنوان کرد. افراد زیادی بر این باورند که بنای موردنظر توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است. جالب‌تر آن که حتی مردم محلی پترا هم این حرف را تصدیق می‌کنند و اظهار داشته‌اند که صداهای عجیبی در شب از این مکان به گوش می‌رسد؛ این مسئله واقعا ترسناک به‌نظر می‌رسد و عادی است اگر هیچ توریستی به هنگام شب وارد منطقه موردنظر نشود. تراشیدن کوه‌ها و وجود مکان‌های مختلفی همانند عبادتگاه، خزانه و سایر موارد در دل آن، سبب شده تا بازدیدکنندگان زیادی در طول سال به این مکان سفر کنند.